• Sună acum: 0745584007
  • Email: office@hirzaconsult.ro
hirza-consult.ro hirza-consult.ro
  • Home
  • Înființări firme
  • Operațiuni pentru firme
  • Noutăți
  • Contact

Ce opțiuni au firmele în vremea ”corona”

Ce opțiuni au firmele în vremea ”corona”
aprilie 6, 2020
  1. Schimbarea obiectului principal de activitate sau adăugarea de noi activități

În cazul în care se schimbă obiectul principal de activitate sau se modifică obiectul secundar prin adăugarea unor activități noi este necesară și obținerea aprobării adunării generale a asociaților (dacă firma are doi sau mai mulți asociați) sau a asociatului unic (în situația în care firma are un sigur asociat).

Este recomandat ca asociații să prevadă corect activitățile pe care preconizează că le vor desfășura, altfel spus, să introducă în actul constitutiv (sau statut) doar acele activități (coduri CAEN https://www.onrc.ro/index.php/ro/caen ) de care au nevoie în această perioadă. De ce? Pentru că adăugarea unor noi activități presupune costuri și taxe suplimentare.

De asemenea, trebuie avut în vedere și faptul că schimbarea obiectului principal de activitatea sau adăugarea de noi activități solicită și autorizarea ulterioară în scopul desfășurării activității în condițiile legii.

Așadar, ce presupune procedura schimbării sau adăugării altor activități:

  • întocmirea hotărârii adunării generale a asociaților sau a deciziei asociatului unic prin care se aprobă schimbarea obiectului principal de activitate și/sau adăugarea de coduri CAEN noi;
  • actualizarea/modificarea actului constitutiv conform celor decise prin hotărârea AGA sau prin decizia asociatului unic;
  • întocmirea cererii tip prin care se solicită schimbarea dorită, formularul se poate descărca de aici https://portal.onrc.ro/ONRCPortalWeb/appmanager/myONRC/public;jsessionid=LhPTpMtJZpxBQFh3JWJNCQFjf1zyXTGmPqMJy03FQCQkngxlgNwx!-770702436?_nfpb=true&_pageLabel=furnizareOffline#wlp_furnizareOffline
  • completarea declarației Model 3, declarație care va ajunge la DSP, DSV, Agenția de mediu și ITM, formularul se găsește aici https://portal.onrc.ro/ONRCPortalWeb/appmanager/myONRC/public;jsessionid=LhPTpMtJZpxBQFh3JWJNCQFjf1zyXTGmPqMJy03FQCQkngxlgNwx!-770702436?_nfpb=true&_pageLabel=furnizareOffline#wlp_furnizareOffline
  • anexarea CUI-ului (certificat de înregistrare) firmei, în cazul în care se hotărăște schimbarea activității principale;
  • anexarea certificatului constatator existent în vederea preschimbării prin adăugarea noilor activități;
  • împuternicire pentru persoana desemnată să îndeplinească aceste formalități.

Atenție! Schimbarea obiectului principal de activitate și/sau adăugarea de coduri CAEN în plus în actul constitutiv sau în statutul firmei presupune taxe la registrul comerțului, taxe care se calculează în funcție de numărul de cuvinte din hotărârea AGA sau decizia asociatului unic. Astfel, dacă hotărârea sau decizia conține până în 2000 de cuvinte taxa va avea un cuantum de 183 lei, dacă depășește 2000 de cuvinte taxa va fi de 244 lei și așa mai departe.

În situația în care nu se adăugă noi activități ci doar se hotărăște autorizarea altora decât cele deja autorizate, atunci procedura de înregistrare în fața registrului comerțului este mai simplă și nu presupune niciun cost:

  • întocmirea cererii tip prin care se solicită schimbarea sau mențiunea dorită, formularul se poate descărca de aici https://portal.onrc.ro/ONRCPortalWeb/appmanager/myONRC/public;jsessionid=LhPTpMtJZpxBQFh3JWJNCQFjf1zyXTGmPqMJy03FQCQkngxlgNwx!-770702436?_nfpb=true&_pageLabel=furnizareOffline#wlp_furnizareOffline
  • completarea declarației Model 3, declarație care va ajunge la DSP, DSV, Agenția de mediu și ITM, formularul se găsește aici https://portal.onrc.ro/ONRCPortalWeb/appmanager/myONRC/public;jsessionid=LhPTpMtJZpxBQFh3JWJNCQFjf1zyXTGmPqMJy03FQCQkngxlgNwx!-770702436?_nfpb=true&_pageLabel=furnizareOffline#wlp_furnizareOffline
  • anexarea certificatului constatator existent în vederea preschimbării prin adăugarea noilor activități;
  • împuternicire pentru persoana desemnată să îndeplinească aceste formalități.

Ce activități solicită, spre adăugare și autorizare, firmele în ultimele săptămâni? Adăugarea și autorizarea activităților de comerț online – cod CAEN 4791, activități de curierat – cod CAEN 5320, activități de alimentație tip catering – cod CAEN 5621, 5629, activități de consultanță în domeniul IT (6202), al comunicării (7021) și al afacerilor (7022) etc.

2. Întreruperea temporară a activității

Întreruperea temporară a activităţii (sau suspendarea activității) unei firme nu poate depăşi 3 ani de la data înregistrării menţiunii în registrul comerţului, potrivit legii. În cazul în care, după expirarea acestei perioade, activitatea societăţii nu este reluată, tribunalul va putea pronunţa dizolvarea societăţii la cererea oricărei persoane interesate, precum şi a registrului comerțului.

Precizare!

*Întreruperea activității nu trebuie, obligatoriu, dispusă pe perioada a 3 ani, ci aceasta poate fi făcută și pe o perioadă de 1 an sau 2 ani.

*În perioada celor 3 ani de suspendare activitatea firmei poate fi reluată oricând.

*În această perioadă firma nu mai prestează servicii, nu mai vinde bunuri, suspendă contractele de colaborare etc.

*Suspendarea activității firmei se declară și la Anaf.

Ce presupune procedura întreruperii temporare a activității?

  • întocmirea hotărârii adunării generale a asociaților sau a deciziei asociatului unic care va conţine durata suspendării/momentul reluării activităţii, respectiv începând de la data de… până la data de…/reluată de la data de …  (https://www.onrc.ro/index.php/ro/mentiuni/persoane-juridice/suspendarea-sau-reluarea-activitatii?id=125)
  • întocmirea cererii tip prin care se solicită suspendarea de activitate, formularul se poate descărca de aici https://portal.onrc.ro/ONRCPortalWeb/appmanager/myONRC/public;jsessionid=LhPTpMtJZpxBQFh3JWJNCQFjf1zyXTGmPqMJy03FQCQkngxlgNwx!-770702436?_nfpb=true&_pageLabel=furnizareOffline#wlp_furnizareOffline
  • completarea declarației Model 3, prin care se decalară că nu se mai desfășoară nicio activitate, formularul se găsește aici https://portal.onrc.ro/ONRCPortalWeb/appmanager/myONRC/public;jsessionid=LhPTpMtJZpxBQFh3JWJNCQFjf1zyXTGmPqMJy03FQCQkngxlgNwx!-770702436?_nfpb=true&_pageLabel=furnizareOffline#wlp_furnizareOffline
  • anexarea certificatelor constatatoare;
  • împuternicire pentru persoana desemnată să îndeplinească aceste formalități.

Procedura întreruperii temporare a activității societății nu presupune taxe în fața registrului comerțului.

3. Dizolvarea firmei ca urmare a voinței asociaților sau asociatului unic

Dizolvarea înseamnă încetarea existenței unei firme, astfel în această fază se pune capăt activității acesteia.

Dizolvarea trebuie înscrisă în registrul comerțului și publicată în Monitorul Oficial al României.

Această măsură poate fi dispusă de asociați sau de către asociatul unic cu condiția ca societatea (firma) să nu aibă creditori și nici să nu înregistreze datorii la bugetul de stat.

Ce presupune procedura dizolvării societății?

  • întocmirea hotărârii adunării generale a asociaților sau a deciziei asociatului unic prin care se hotărăște dizolvarea firmei în temeiul art. 235 al.1 din legea societăților;
  • întocmirea cererii tip prin care se solicită dizolvarea, formularul se poate descărca de aici https://portal.onrc.ro/ONRCPortalWeb/appmanager/myONRC/public;jsessionid=LhPTpMtJZpxBQFh3JWJNCQFjf1zyXTGmPqMJy03FQCQkngxlgNwx!-770702436?_nfpb=true&_pageLabel=furnizareOffline#wlp_furnizareOffline
  • împuternicire pentru persoana desemnată să îndeplinească aceste formalități .

Precizare!

*Etapa dizolvării firmei presupune plata unei taxe la registrul comerțului de 122 lei.

*Cererea de dizolvare se soluționează în 3 zile.

*Timp de 30 zile de la publicarea dizolvării în Monitorul Oficial orice persoană interesată poate face contestație.

Abia după trecerea termenului de 30 zile se va putea trece la faza de lichidare a firmei care are ca efect radierea acesteia din registrul comerțului. În această fază este esențial ajutorul contabilului firmei. Contabilul va întocmi raportul de lichidare, bilanțul, balanța.

Toate actele societății, respectiv: CUI (certificat de înregistrare), certificate constatatoare se vor restitui, în original, registrului comerțului în vederea anulării.

În cazul în care aceste acte nu se mai găsesc ele vor fi declarate ”acte pierdute” într-un ziar de largă circulație, iar dovada se va prezenta registrului comerțului.

4. Fuziunea mai multor firme

Fiind o procedură de o importanță și complexitate aparte ne vom limita în a menționa că poate fi efectuată oricând pe parcursul existenței firmei, de la înmatricularea ei în registrul comerțului, până la lichidarea firmei.

Se poate face chiar dacă firmele dizolvate sunt în lichidare voluntară, cu condiția ca acestea să nu fi început încă distribuirea între asociați a a activelor ce li s-ar cuveni în urma lichidării.

Categories: Uncategorized
Distribuie
Facebook Twitter Pinterest Linkedin
Postări mai vechi
Postări recente

Postări asemănătoare

Autorizarea funcționării firmei
By admin
mai 24, 2020

Autorizarea funcționării firmei

Mai mult
Cine conduce o firmă?
By admin
mai 6, 2020

Cine conduce o firmă?

Mai mult

Articole recente

Autorizarea funcționării firmei

Autorizarea funcționării firmei

mai 24, 2020
Cine conduce o firmă?

Cine conduce o firmă?

mai 6, 2020
Ce mai trebuie făcut după înființarea firmei

Ce mai trebuie făcut după înființarea firmei

aprilie 13, 2020

Arhive

  • mai 2020
  • aprilie 2020
  • ianuarie 2020

Categorii

  • Uncategorized

Social Media

Link-uri uitle

  • Home
  • Înființări firme
  • Operațiuni pentru firme
  • Blog
  • Contact

Contact

  • Hîrza Consult SRL, CUI 35664630, P-ta Unirii, nr. 3, Timișoara, Timiș
  • 0745584007
  • Trimite email: office@hirzaconsult.ro
Hîrza Consult © 2020 Toate drepturile rezervate | Powered by Themewolves.

  • Politica de confidențialitate
  • Termeni și condiții
  • Politica cookies