- Sună acum: 0745584007
- Email: office@hirzaconsult.ro
Ce mai trebuie făcut după înființarea firmei

aprilie 13, 2020
I. Deschiderea unui cont bancar
- contul se deschide la o bancă la alegere, în termen de 15 zile de la înmatricularea firmei, în baza următoarelor documente:
- copia CUI-ului (certificatul de înregistrare a firmei)
- copia certificatului constatator
- copia rezoluției de admitere a cererii de înmatriculare a firmei
- copia cărții de identitate a persoanei împuternicite pentru operațiuni pe cont (administrator)
- se va da specimenul de semnătură de către persoana împuternicită pentru operațiunile ce vor fi efectuate pe cont. În mod normal, această persoană este administratorul firmei (sau administratorii, dacă sunt 2 sau mai mulți).
- contul bancar se poate deschide la aceeași bancă la care s-a deschis, inițial, contul pentru vărsarea capitalului social.
- Atenție! A nu se confunda contul pentru vărsarea capitalului social, care este un cont provizoriu, deschis anterior înmatriculării firmei la registrul comerțului, cu acest cont bancar (cont curent) a cărui deschidere are loc abia după ce a fost înmatriculată firma.
II. ANAF ( Agenția Națională de Administrare Fiscală )
- se va transmite Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) declarația de înregistrare fiscală a firmei.
- în cazul în care activitatea firmei impune înregistrarea în scopuri de TVA (Taxă pe Valoare Adăugată), se va transmite/depune la ANAF documentația necesară https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Declaratii_R/DecProRspInregScopTVA.html
- achiziționarea registrelor speciale, obligatorii pentru desfășurarea activității firmei:
- registrul unic de control: se eliberează contracost doar de către direcțiile generale ale finanțelor publice în baza copiei de pe CUI-ul firmei, copiei CI administrator, copiei actului constitutiv (statut). Acesta se va ține la sediul social al firmei și la fiecare punct de lucru.
- registru de evidență fiscală.
- registre contabile: registrul jurnal, registrul de inventar, registrul Cartea mare.
III. Alte obligații
- Contabilul. Este absolut necesară contractarea serviciilor de contabilitate sau angajarea unui contabil pentru: întocmirea situațiilor contabile obligatorii, evidența veniturilor, a cheltuielilor, a salariilor, a creanțelor firmei, a împrumuturilor și altele. De asemenea, contabilului îi pot fi delegate responsabilități privind relația cu organismele de control etc.
- obținerea avizelor și autorizațiilor necesare în funcție de specificul activității firmei.
- achiziția și fiscalizarea unei case de marcat, dacă activitatea firmei o impune.
- achiziția de tipizate: facturier, chitanțier, foi de parcurs etc, în cazul în care nu se optează pentru versiunea electronică a acestora.
- întocmirea Regulamentului de Ordine Interioară (ROI).
Categories:
Uncategorized
Postări asemănătoare
By admin
mai 24, 2020
Autorizarea funcționării firmei
By admin
mai 6, 2020
Cine conduce o firmă?
Articole recente

Autorizarea funcționării firmei
mai 24, 2020

Cine conduce o firmă?
mai 6, 2020
